nem kell elsietni

...ezt a blogiras dolgot :D

bár be kell valljam, igy az új év kezdetén megigértettem magammal -érted, nem megfogadtam, csak szimplán megbeszéltem magammal-, hogy kicsit aktivabban kéne blogolni. nem csak azért, mert ahogy öregszem, egy csomó régi dologra alig emlékszem, de gondoltam ez egy jó platform arra, hogy kicsit kommunikáljak az otthoniakkal/otthoniak felé, valamilyen formában (tehát nem mondom el senkinek, elmondom hát mindenkinek-filing, na sebaj :))

a blogiráson kivül még azt is fejbe vettem, hogy havonta legalább egy könyvet elolvasok. korábban szinte faltam a könyveket, mostanában csak szomorúan halmozom őket, és alig-alig állok neki olvasni. bár szerintem ez annak is köszönhető, hogy nem 'jó' könyveket vettem kézbe, vagyis nem fogtak meg eléggé. mert például a Papirsárkányokat (Khaled Hosseini) szerintem két hét alatt elolvastam tavaly, de mondjuk utána megint csak kinlódtam. azóta Az üvegbúrát olvasom Sylvia Plath-tól, és azt kell mondjam, hogy egész megszerettem igy a végére. reménykedem benne, hogy most ez a kicsit lassabb (HA HA), téli időszak visszaráz az olvasásba. (hiszen ki a töknek van kedve minusz fokokban kint sétálgatni?? mondhatni még a kutyának sem, de a Luna 20-25 percig nagyon jól elszórakozik a hóban-hidegben.)

hogy egy kis updétet is nyomjak:

ma szabadnapos vagyok...egész.nap. ritka, úgyhogy nagyra értékelem. ennek örömére megcsináltam az ékszeres bizniszem adóbevallását! na, irigy vagy? legyél is. nagyon mókás volt. hiába, hülye vagyok én az ilyen felnőtt dolgokhoz, meg a matekhoz is, meg úgy tűnik, az angolhoz is :D mondjuk megjegyezném, hogy nemcsak, hogy Minnesota államnak kellett adót fizetnem, de külön le kellett irnom, hogy melyik megyében mennyi eladásom volt. tehát leültem a tavalyi piacok listájával + bevételével (aminek ugye egy része a square kártyás rendszeren keresztül ment, aminek van online felülete is, tehát elég könnyen lekövethetik a Zadóhatóságtól, ha nagyon ráérnek, plusz ehhez jöttek még a készpénzes vásárlások - de abból nem kell mindent bevallani hah :D) tehát megnéztem, melyik város melyik megyéhez tartozik, és megyénként beirtam az összesitett bevételt. utána -szerencsére- a rendszer automatikusan kiszámolja, mennyit kell itt-ott befizetned, mivel minden megyének különböző adórendszere van. (lehet még követni? na, én elvesztettem a fonalat párszor...) tehát igazából bemondásos alapon te megmondod, mennyit kerestél, és mennyi adót szedtél be az eladások után, és utána a pénzt rögtön el is tudod utalni nekik, hogy eszükbe se jusson nekiállni matekozni :D mondjuk amúgy őszintén megcsináltam, és idén kevesebbet is kellett befizetnem, mint tavaly, bár kevesebb piacom (és igy bevételem) is volt.

mára még azt terveztem, hogy leirkálok piacokat, ahova biztosan szeretnék idén menni, illetve talán keresek újakat is. nem tudom még, igazából nem akarom idén túltolni ezt az ékszeres dolgot, vagy ha igen, akkor csak úgy, hogy hozzáadok újabb fajta ékszereket - ilyen pl. az epoxy resin-es (műgyantás??) száritott virágos ékszerek lennének, ez a következő állomásom. csak az is legalább egy napos kisérletezést igényel, arra meg nem tudom, mikor lesz időm? csütörtök délután leszek még szabad, úgyhogy majd meglátjuk, akkor mennyire leszek lelkes :D